IKEA vrea să-ți reamenajeze casa și folosește inteligență artificială: de la simplu vânzător, la designer de interior
IKEA pregătește lucrătorii din call center pentru a deveni consilieri de design interior, deoarece gigantul suedez de mobilă își propune să ofere mai multe servicii de îmbunătățire a locuințelor și întrebări simple ale clienților unui robot de inteligență artificială numit Billie.
În aprilie, IKEA și-a extins serviciile de design interior în Marea Britanie și Statele Unite, după lansări anterioare în anumite părți ale Europei, Australia, Emiratele Arabe Unite și în alte părți. În Marea Britanie, clienții plătesc 25 de lire sterline (31,44 USD) pentru un apel video de 45-60 de minute pentru sfaturi de design interior și lista de produse sugerate și pot plăti 125 de lire sterline pentru trei consultații de proiectare a spațiului de lucru, un plan de etaj și imagini 3D.
Ingka spune că a instruit 8.500 de lucrători din centrele de apeluri ca și consilieri de design interior din 2021, în timp ce Billie – lansat în același an cu un nume inspirat din gama de biblioteci Billy de la IKEA – a gestionat 47% din întrebările clienților către centrele de apel în ultimii doi ani.
„Ne angajăm să consolidăm capacitatea de angajare a colegilor din Ingka, prin învățarea, dezvoltarea și recalificarea pe tot parcursul vieții și să accelerăm crearea de noi locuri de muncă”, a declarat Ulrika Biesert, manager global de oameni și cultură la Ingka Group.
Întrebat dacă utilizarea sporită a inteligenței artificiale ar putea duce la o reducere a numărului de angajați la companie, Biesert a spus: „Nu asta vedem acum”.
Inteligența artificială, implicată în tot mai multe domenii
Vânzările prin telefon sau video de produse și servicii prin canalul de design interior la distanță al Ingka au reprezentat venituri de 1,3 miliarde de euro (1,40 miliarde de dolari) în anul financiar 2022 al Ingka – 3,3% din total. Grupul Ingka a declarat pentru Reuters că intenționează să crească această cotă la 10% până în 2028, ca parte a unui impuls de a atrage viitorii clienți din generația Z.
În comparație, vânzările online de produse prin intermediul site-ului IKEA, care este deținut de Ingka, s-au ridicat la aproximativ 9,9 miliarde de euro, sau 25% din vânzările totale în exercițiul financiar al Ingka încheiat la 31 august 2022.
Investiția în servicii digitale, pe măsură ce IKEA se angajează într-o expansiune de 2 miliarde de euro în Statele Unite, este în concordanță cu rivalul Wayfair, care luna trecută a lansat „Digital Design Studio” – un chioșc în magazin unde cumpărătorii pot experimenta stiluri de mobilier. și aspectul într-o redare digitală a unei camere.
„Nu este surprinzător faptul că IKEA se concentrează acum pe canalele virtuale de vânzări – în orice caz, surpriza este că este mai târziu decât ar fi putut fi”, a declarat Jocelyn Paulley, avocat în domeniul tehnologiei și co-șef al echipei din sectorul de retail la Gowling WLG din Londra. .
Aceste servicii virtuale necesită investiții semnificative, a spus ea, pentru a se asigura că culorile, texturile și dimensiunile articolelor sunt reflectate cu acuratețe și pentru a minimiza returnările.